Informacje dla pacjentów

Jak się umówić na wizytę domową?

Proszę o kontakt telefoniczny – 505 803 590.

Jak się umówić na wizytę w przychodni Medyczna Gdynia w Gdyni ul. Władysława IV 59?

Proszę skorzystać ze strony znanylekarz.pl lub zadzwonić bezpośrednio do przychodni – 603 907 797 lub 603 907 787.

Z jakimi problemami można się do mnie zgłosić?

Zajmuję się dorosłymi pacjentami ze schorzeniami internistycznymi, czyli nie wymagającymi leczenia operacyjnego. Mogą to być zarówno choroby przewlekłe,np. nadciśnienie tętnicze, zaburzenia lipidowe, cukrzyca, niedoczynność tarczycy, ich zaostrzenia, jak również objawy świeżo występujące, wymagające diagnostyki i leczenia. Pomogę także w infekcjach górnych i dolnych dróg oddechowych, typu przeziębienie, grypa, zapalenie gardła, migdałków, krtani, zatok, oskrzeli lub płuc. Mogę doraźnie pomóc w schorzeniach typu rwa kulszowa, bóle kręgosłupa, bóle brzucha, zapalenie dróg moczowych, reakcje uczuleniowe.

Jak wygląda wizyta domowa?

W czasie wizyty domowej zbierany jest wywiad lekarski, analizowana jest dostępna dokumentacja medyczna pacjenta, przeprowadzane jest badanie fizykalne, a następnie udzielana jest porada lekarska, obejmująca ewentualne wprowadzenie leczenia farmakologicznego lub jego modyfikację jeśli już jest stosowane, wystawienie odpowiednich recept na leki( możliwość wypisania recept refundowanych ), porada odnośnie leków stosowanych bez recepty, zalecenie wykonania właściwych badań dodatkowych (laboratoryjnych, obrazowych) w razie potrzeby, jak również wystawienie potrzebnych zaświadczeń lekarskich, w tym druków zwolnieniowych i skierowań do szpitala.

Czy jest możliwość wizyt kontrolnych lub stałego okresowego odwiedzania pacjentów?

Oczywiście, w miarę możliwości zawsze staram się przyjechać na wizytę kontrolną, jeśli taka jest potrzeba. Czasami trzeba sprawdzić efekty terapii lub też zmodyfikować leczenie. Jest też możliwość okresowego umawiania się na stałe doglądanie danego pacjenta i sprawowanie nad nim opieki długoterminowej.

Czy jest możliwość poproszenia o wizytę domową w nagłych ciężkich przypadkach, typu ból w klatce piersiowej, utrata przytomności, drgawki, zaburzenia mowy, równowagi, utrata czucia w kończynach górnych lub dolnych?

Nie, w takich sytuacjach należy wezwać jak najszybciej Pogotowie Ratunkowe pod nr 999 lub 112 aby nie tracić czasu, gdyż występuje wówczas podejrzenie chorób wymagających pilnego leczenia w szpitalu, np.zawał mięśnia sercowego, udar mózgu, padaczka, sepsa.

Czy można poprosić w czasie wizyty o skierowanie na badania realizowane w ramach NFZ lub do poradni specjalistycznych w ramach NFZ?

Niestety lekarz udzielający porady lekarskiej prywatnie nie ma takiej możliwości. Mogę jedynie udzielić wskazówek odnośnie badań, które należałoby wykonać lub też do jakiego specjalisty się udać. Mogę również wystawić skierowanie na badania obrazowe typu RTG, TK lub MRI jeśli są takie wskazania, ale te badania należy wykonać prywatnie (skierowanie od lekarza jest mimo to niezbędne). Natomiast skierowanie do szpitala wystawione przeze mnie jest jak najbardziej realizowane ze środków NFZ (oczywiście pod warunkiem, że dany pacjent jest ubezpieczony).